معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو تالیسمان یا تلیسمان که به انگلیسی تلیزمن تلفظ می شود به معنی سحر و جادو است، یک سدان بزرگ خانوادگی است که شرکت خودروسازی رنو در سال 2015 از آن رونمایی کرد و یک سال بعد آن را به بازارهای جهانی عرضه نمود. رنو تلیسمان در کلاس سگمنت D طراحی و بر اساس پلتفرم CMF-CD ساخته شده است. این خودرو در کشور کره جنوبی توسط رنو سامسونگ نیز تولید می شود که با نام SM6 شناخته می شود. رنو تلیسمان توسط شرکت نگین خودرو در سال 1395 وارد بازار ایران شد. این خودرو در دو نسخه E3 و E2 در بازار موجود است که نسخه فول آپشن آن خودرو رنو تلیسمان نسخه E3 است.

نقد و بررسی خودرو رنو تلیسمان E3

طراحی خودرو رنو تلیسمان E3 بسیار جذاب و دوست داشتنی است و هماهنگی و تناسب میان خطوط و اجزای روی بدنه آن کاملا مشهود است. در قسمت جلوی این خودرو  بخش جلو پنجره ای با فرم لبخند متشکل از چهار ردیف کرومی که تا چراغ ها ادامه دارند، قابل مشاهده است. چراغ های دی لایت به صورت C شکل به زیبایی نمای جلوی این خودرو افزوده است. در نمای عقب این خودرو، شاهد چراغ های کشیده و منحصر به فردی هستیم که گویی به لگوی رنو اشاره می کند. دوربین دنده عفب نیز داخل لگوی رنو قرار گرفته است که نشان از ظرافت طراحی رنو تلیسمان دارد. در نمای جانبی این خودرو با به کار گیری مناسب خطوط حجم دهی مناسبی در رنو تلیسمان شاهد هستیم. به طور کلی این خودرو یکی از زیباترین سدان های موجود در بازار ایران است.

خودرو رنو تلیسمان E3 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 190 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 260 نیوتون بر متر در 1500دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس پیشرفته 7 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو 7.7 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 225 کیلومتر بر ساعت است. میزان مصرف سوخت رنو تلیسمان در سیکل ترکیبی معادل 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و میزان استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. این خودرو در تست تصادفات ایمنی موسسه معتبر انکپ اروپا توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از ویژگی های بارز طراحی کابین رنو تلیسمان سادگی و عدم شلوغ بودن داشبورد و فضای جادار آن است. به هنگام وارد شدن به داخل کابین، مانیتور بزرگ و عمودی در مرکز داشبورد و دکمه های چرخشی روی پنل مرکزی به چشم می خورد. متریال به کار رفته در داخل کابین با کیفیت بوده و جنس صندلی ها از جنس مرغوب است. ولی در برخی از قسمت ها مانند داشبورد از پلاستیک سخت استفاده شده است. فضای پا و سروگردن به اندازه کافی برای سرنشینان وجود دارد. آپشن تغییر رنگ داخل کابین نیز از دیگر قابلیت های رنو تلیسمان است که می تواند برای برخی جذابیت داشته باشد. از طرفی افرادی که به کابین شلوغ علاقه مند هستند از طراحی داخل کابین رنو تلیسمان رضایت نداشته و آن را بی هیجان و کسل کننده توصیف می کنند.

از تجهیزات و امکانات خودرو رنو تلیسمان E3 می توان به گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، صندلی برقی 12 حالته راننده و 10 حالته شاگرد با حافظه، سیستم تعلیق فعال، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای به همراه حسگر و فیلتر کنترل رایحه و آلایندگی و دریچه‌های عقب، نورپردازی فضای کابین متناسب با حالت رانندگی، نمایشگر سربالا، سقف پانورامیک، تهویه داخلی، تنظیم ارتفاع و عمق غربیلک فرمان، فرمان برقی، بالابرهای برقی اتوماتیک تمامی شیشه‌ها مجهز به تشخیص مانع، کارت هندزفری رنو با امکان کنترل چراغ ‌ها و آینه‌ ها از بیرون، سیستم پارک خودکار به همراه حسگرهای فاصله ‌سنج جلو، عقب و جانبی و دوربین، بازکننده برقی صندوق، هشدار نقطه کور، آلارم تجهیزات ایمنی و اتصال صندلی کودک ایزوفیکس اشاره کرد.

قیمت خودرو رنو تلیسمان E3

قیمت خودرو رنو تلیسمان E3 در تاریخ 22 مهر 1398در بازار صفر کیلومتر حدود 650 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 320 میلیون تومان معامله می شود.

 

مزایا و معایب خودرو رنو تلیسمان E3

مزایا

  • طراحی زیبای بدنه
  • پیشرانه کارامد
  • تجهیزات و امکانات زیاد
  • فضای کافی داخل کابین
  • داشتن گیربکس دوکلاچه
  • کیفیت بالای ساخت
  • فضای مناسب صندوق عقب
  • موتور کم مصرف
  • ایمنی بالا

معایب

  • نفوذ صدای موتور به داخل کابین
  • خدمات پس از مبهم
  • استفاده از پلاستیک خشک در برخی اجزا
  • قیمت بالا
  • طراحی بسیار ساده داخل کابین

ارزش خودرو رنو تلیسمان E3

رنو تلیسمان با طراحی زیبا، امکانات فراوان، ایمنی بالا توانسته رقیب خودروهای هوندا آکورد، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و تویوتا کمری باشد و در برخی ویژگی ها گوی سبقت را از آن ها بگیرد. اما در حال حاضر به علت قیمت بالا و خدمات پس از مبهم و قطعات یدکی کم یاب از ارزش پایینی برخوردار است.

جمع بندی خودرو رنو تلیسمان E3

خودرو رنو تلیسمان E3 یکی از زیباترین سدان های فرانسوی موجود در بازار ایران است که دارای طراحی زیبا، تجهیزات بالا، ایمنی مناسب، فضای کافی و موتور کم مصرف است که پس از وارد شدن به بازار ایران توانست مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که خودرویی با شتاب و اسپرت می پسندد، می توانید به سوناتا 2018 فکر کنید. اما اگر خودرویی با کابین ساده برای شما چندان اهمیتی ندارد، رنو تلیسمان با نکات مثبتی که دارد، می تواند رضایت شما را جلب نماید.


لایوکار تلیسمان ,خودرو ,کابین ,طراحی ,داخل ,بازار ,داخل کابین ,بازار ایران , مبهم ,قیمت بالا ,ایمنی بالا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تابلو فرش مناجات بی‌ در و پیکر بهترین های سال نیمه ی تاریک من مسترادز امید به زندگی